مشکل کوبش و صدای تعلیق kmc j7

قسمت مربوط به کوبش و صدای تعلیق kmc j7
فهرست مطالب

kmc j7 یکی از محبوب ترین خودروهای کرمان موتور است. این ماشین به دلیل طراحی مدرن و قدرت مناسب موتور طرفداران بسیاری دارد. اما یکی از معایب kmc j7 که تعدادی از مالکان با آن مواجه شده اند مربوط به سیستم تعلیق آن است. مشکل کوبش و صدای غیر عادی سیستم تعلیق kmc j7 نه تنها باعث ناراحتی هنگام رانندگی می شود؛ بلکه می تواند نشان از خرابی قطعات مربوط به جلوبندی باشد.

می تواند برایتان کاربردی باشد: سرویس دوره ای kmc j7

علت کوبش و صدای تعلیق kmc j7

سیستم تعلیق کی ام سی j7 وظیفه کنترل چرخ ها و جذب ضربه های ناشی از ناهمواری ها و دست اندازهای جاده را دارد. کوبش و صدای غیر عادی از سیستم تعلیق جی 7 می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

1. مشکل کمک فنرها و بالشتک ها

نقش اصلی جذب لرزش و ضربه ها برعهده کمک فنرها می باشد. درصورت وجود خرابی یا نشتی در کمک فنر، هنگام عبور از ناهمواری ها صدای کوبش ایجاد می شود. همچنین خرابی بوش کمک یا بالشتک ها نیز می تواند باعث ایجاد برخورد قطعات فلزی سیستم تعلیق به هم شود و در نتیجه صدای غیزعادی ایجاد کند.

عکس کمک فنر جلو راست kmc j7

برای سفارش و استعلام قیمت کمک فنر j7 از راه های پایین می توانید اقدام نمایید.

  • شماره تماس 09122331656
  • پشتیبانی واتساپ (آیکون پایین سایت)

2. کوبش و صدای تعلیق به دلیل خرابی میل موج گیر و بوش ها

میل موج گیر وظیفه کنترل حرکت در پیچ را برعهده دارد. اگر بوش های آن سفت یا ترک خورده باشند، در عبور از دست اندازها صدای کوبش یا تق تق (به ویژه در محور جلو) می شود.

3. فنرها و سیستم محور جلو

در صورتی که فنرها یا پیچ های محور جلو شل باشند یا آچرکشی به درستی صورت نگرفته باشد، باعث ایجاد صدای غیرعادی در سیستم تعلیق خودرو جی 7 می شود. بررسی این قطعات در سرویس دوره ای خودرو ضروری می باشد.

می تواند برایتان کاربردی باشد: زمان تعویض تسمه تایم

علائم خرابی سیستم تعلیق kmc j7

مشکلات کوچک مانند همین صدای کوبش اگر سریع تشخیص داده شود و رفع گردد، می تواند از خرابی های بیشتر و هزینه های گزاف سیستم تعلیق جلوگیری کند.

  • لرزش هنگام عبور از ناهمواری: احتمالاً کمک فنر یا بوش ها خراب شده باشند.
  • صدای کوبش و ضربه kmc j7 هنگام حرکت: می تواند نشان از فرسودگی قطعات سیستم تعلیق باشد. این صداها مخصوصاً در سرعت پایین و مسیرهای ناهموار شنیده می شود.
  • تغییر در عملکرد هندلینگ و فرمان پذیری: شل شدن یا کشیده شدن فرمان در پیچ های با سطح ناهموار، می تواند نشان از خرابی محور جلو یا کمک فنر باشد. این مورد به شدت ایمنی را به خطر می اندازد.

راه های تعمیر و نگهداری سیستم تعلیق j7

برای رفع مشکل کوبش و صدای تعلیق کی ام سی j7 راه کارهایی وجود دارد که آن ها را باهم بررسی می کننیم.

تعویض کمک فنر یا بوش

مهم ترین کار تعویض کمک فنر و بوش آسیب دیده یا فرسوده است. دقت داشته باشید که هرچقدر سریع تر به تعویض آن اقدام کنید، احتمال خرابی سایر بخش های سیستم تعلیق خودرو پایین تر می باشد.

سرویس دوره ای سیستم تعلیق و جلوبندی kmc j7

بررسی دوره ای و منظم سیستم تعلیق (شامل کمک ها، پیچ ها، آچرکشی و …) و انجام سرویس های لازم باعث شناسایی مشکل قبل از خرابی جدی می شود. همان طور که در مقاله کم افت ترین ماشین چینی می توانید ببینید، انجام منظم سرویس ها باعث می شود که در طولانی مدت خودرو شما دچار افت کمتری شود.

توصیه می شود هر 20000 الی 30000 کیلومتر سرویس های مربوط به سیستم جلوبندی و تعلیق kmc j7 انجام شود.

می تواند برایتان کاربردی باشد: مقایسه kmc j7 با kmc x5

استفاده از قطعات یدکی اورجینال

برای جلوگیری از تکرار مداوم یک مشکل واحد باید از قطعات اصلی kmc j7 استفاده کنید. قطعات باکیفیت می تواند شرکتی یا وارداتی های باکیفیت باشند. با وجود تفاوت قطعات شرکتی با وارداتی و همچنین وجود قطعات فیک در بازار توضیه می کنیم با راه های تشخیص لوازم یدکی اصلی از تقلبی آشنایی داشته باشید.

توجه کنید که برای جلوگیری از کوبش و صدای غیر عادی kmc j7 علاوه بر استفاده از قطعات اورجینال، نحوه درست رانندگی و توزیع بار مناسب نیز بسیار اهمیت دارد.

کلام پایانی

کوبش و صدای تعلیق kmc j7 یک مشکل رایج اما قابل حل است. با تشخیص درست و به موقع، با تعویض کمک فنرها یا بوش و  استفاده از لوازم یدکی اورجینال می توان این مشکل را رفع کرد و یک رانندگی لذت بخش و ایمن داشته باشید.

سؤالات متداول

خیر. در بهترین حالت شاید بتوان قطعه را تعمیر کرد. هرچند که به دلیل ایمنی رانندگی، تعویض قطعه مورد نظر بیشتر توصیه می شود.

حتی در صورت عدم وجود صداهای غیر عادی، بهتر است هر 20 تا 30 هزار کیلومتر سیستم تعلیق چک شود.

بله. حتی اگر این اثر کوچ هم باشد، عمر مفید آن بسیار کمتر است و در زمان کوتاهی مجبور به تعویض دوباره آن می شوید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *